
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP DZIECI MŁODSZYCH
CZAS PRACY |
PROPOZYCJE RÓŻNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH |
6.00-8.00
8.00 |
RANKI INTEGRACYJNE MŁODSZYCH ZE STARSZYMI: 1). Przyjmowanie dzieci do przedszkola: *Zabawy dowolne wg zainteresowań dziecięcych: *Gry i zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne. *Indywidualna działalność plastyczna dzieci. *Rozmowy z rodzicami o potrzebach dzieci. *Praca wyrównawcza z dziećmi o specjalnych potrzebach. *Rozejście się dzieci do sal zabaw .
|
8.00
8.40-9.00
9.15 – 11.25
11.10-12.00
12.10 – 13.10
|
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ PRZEDSZKOLA: 1).Rozmowy na różne tematy z dziećmi. 2).Przygotowanie pomocy i materiałów do zajęć. 3).Zabawa ruchowa wg metodyki zajęć ruchowych. Prace samoobsługowe w łazience związane z wyglądem i myciem rąk, korzystanie z toalety.
Śniadanie: prace samoobsługowe związane z jedzeniem.
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE wg zatwierdzonego przez dyrektora programu edukacyjnego. *Zajęcia zorganizowane w sali , lub na powietrzu: Z dominacją aktywności słowno- plastycznej i ruchowej. Zajęcia z dominacją edukacji matematycznej i ruchowej. Zajęcia umuzykalniające z akompaniamentem pianina. Wycieczki, spacery. Zabawy ruchowe w ogrodzie, z przyborami , na sprzęcie gimnastycznym, zabawy badawcze, lub tropiące. Czynności samoobsługowe w szatni i w łazience.
I DANIE OBIADOWE (zupa + deser)
Odpoczynek : Słuchanie muzyki relaksacyjnej, lub bajek. Prace samoobsługowe związane z ubieraniem . Rejestrowanie obserwacji o dzieciach i praca indywidualna z wybranym dzieckiem. Zabawy dowolne , lub twórcze w kącikach zainteresowań. Zabawa ruchowa. |
13.50-14.15
14.00 – 16.00 |
Prace samoobsługowe w łazience. II danie obiadowe.
Rozchodzenie się dzieci do domu (w sali, lub w ogrodzie) Praca indywidualna wg potrzeb dziecka. Prace porządkowo-gospodarcze w kącikach zabaw. Zabawy dowolne , tematyczne , konstrukcyjne . Podsumowanie dnia w przedszkolu. Rozmowy z rodzicami o sukcesach i trudnościach dziecka. |
Uwaga: Zajęcia dodatkowe są ujęte w oddzielnym harmonogramie.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY STARSZEJ
CZAS PRACY |
PROPOZYCJE RÓŻNORODNYCH SYTUACJI EDUKACYJNYCH |
6.00 – 8.00
8.00 |
PRZYJMOWANIE DZIECI DO PRZEDSZKOLA: Ranki o charakterze integracji dzieci młodszych i starszych : Zabawy dowolne ( konstrukcyjne, tematyczne) w kącikach. Twórcze zabawy plastyczne i teatralno-dramowe. Gry matematyczne – ściganki i gry – opowiadania. Rozmowy indywidualne z dziećmi o specjalnych potrzebach. Rozejście się dzieci do swoich sal zabaw. |
8.00 – 13.00 8.00
8.10-8.30
9.15
11.20-11.40
12.20
14.10 14.15 |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ PRZEDSZKOLA: Powtórzenie poznanych wierszy i piosenek. Przygotowanie materiałów i przyborów do zajęć z całą grupą. Ćwiczenia poranne wg metodyki wychowania fizycznego w p-lu. Prace samoobsługowe i dyżury w łazience. Śniadanie na stołówce ( dyżury). Toaleta – mycie zębów. Zajęcia dydaktyczne wg obranego przez nauczyciela programu: Organizowane w zależności od pogody w sali, lub na powietrzu. Zajęcia ze zintegrowaną aktywnością słowno- plastyczno- ruchową. Zajęcia umuzykalniające przy akompaniamencie pianina. Zajęcia z dominacją edukacji matematycznej w połączeniu z aktywnością ruchową , plastyczną. Praca z książką . Zabawy badawcze, dydaktyczne, tropiące, w teatr i dramowe. Praca indywidualna o charakterze dydaktyczno- wyrównawczym. Zabawy twórcze rozwijające zdolności i zainteresowania dzieci. Prace samoobsługowe w łazience, dyżury. I danie obiadowe + deser. Relaks : Opowiadanie baśni , recytowanie wierszy. Spacery, lub wycieczki. Praca wyrównawcza ( indywidualna i w małym zespole). Zabawy i ćwiczenia, gry sportowe w ogrodzie przedszkolnym: Zabawa ruchowa z doborem różnych elementów ruchu. Rejestrowanie obserwacji o dzieciach. Prace samoobsługowe w łazience. |
13.10-13.30 14.30 – 16.00 |
II danie obiadowe. Rozchodzenie się dzieci do domu: Zabawy dowolne, praca indywidualna – wyrównawcza. Rozmowa podsumowująca dzień i planowanie na jutro. Rozmowy z rodzicami o sukcesach i porażkach dziecka. |
UWAGA : Zgodnie z zaleceniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego ,wykorzystany czas pracy w ciągu dnia :
-1 godzina na zabawy dowolne.
-1 godzina na zajęcia dydaktyczne.
-1 godzina na gry i ćwiczenia sportowe w ogrodzie , lub w terenie.
-2 godziny do zagospodarowania dla nauczyciela , w tym ( prace porządkowe, samoobsługowe w łazience, w szatni, rejestrowanie obserwacji, wykonywanie dekoracji z rożnych okazji.
Harmonogram zajęć dodatkowych stanowi oddzielny dokument.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W ŻŁOBKU NIEPUBLICZNYM
„TĘCZOWE NUTKI „ W GŁOGOWIE.
Godziny |
Sposoby organizowania zabaw , zajęć i innych czynności |
6.00-8.15 |
Przyjmowanie dzieci i czas zabaw dowolnych zabawkami. |
8.15-8.30 |
Toaleta w łazience ( załatwianie potrzeb i mycie rąk) |
8.40-9.00 |
Śniadanie. |
9.00- 9.30 |
Toaleta w łazience ( czynności pielęgnacyjne) |
9.30-10.15 |
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne : Zabawy słowne, umuzykalniające , ruchowe, lub plastyczne. |
10.15-11.30 |
Spacery, lub zabawy na powietrzu. |
11.30-11.40 |
Toaleta w łazience( załatwianie potrzeb i mycie rąk). |
11.00-11.30 |
I danie obiadowe. |
12.00-12.15 |
Toaleta w łazience- praca indywidualna z samoobsługi. |
12.15-14.00 |
Leżakowanie – słuchanie muzyki klasycznej, ekologicznej, słuchanie kołysanek dziecięcych. |
14.00-14.10 |
Toaleta w łazience- praca z zakresu samoobsługi. |
14.00-14.30 |
II danie obiadowe. |
14.30-14.40 |
Toaleta w łazience- czynności pielęgnacyjne. |
14.40-15.00 |
Zabawy dowolne wg zainteresowań dziecka , praca indywidualna z dzieckiem w różnych formach aktywności- ćwiczenia wymowy, działalność plastyczna, zabawy ruchowe przy muzyce. |
15.00-15.10 |
Toaleta –mycie rąk. |
15.10-15.30 |
Podwieczorek. |
15.30-15.40 |
Toaleta- mycie rak i prace samoobsługowe dzieci. |
15.00-17.00 |
Odbieranie dzieci – rozmowy z rodzicami, zabawy dowolne, słuchanie śpiewu piosenek. |
Uwaga : |
Rozkład dnia może w sytuacjach okolicznościowych ulec zmianie w zależności od organizacji pracy placówki.
|
